Zupa z pęczakiem

Zupa z pęczakiem
Zupa z pęczakiem
Nigdy nie przepadałam za kaszą pęczak. Nie było nam jakoś po drodze. Kiedy pierwszy raz przygotowałam jednak tą zupę, zakochałam się w niej bez pamięci. Po porodzie wcinałam ją w ilościach hurtowych, faszerując nią przy okazji męża. Był oczywiście strach, że się nam znudzi, ale bez obaw - jej smak uzależnia. Lekka i pyszna zupa dla tych, którzy czasu nie mają zbyt wiele.





Przepis na zupę z pęczakiem



Składniki:


  • 3 litry wody,
  • 2 plastry schabu bez kości (albo z kością jak kto woli:)
  • 1 szklanka kaszy pęczak,
  • 2 średnie marchewki,
  • natka pietruszki,
  • sól i pieprz do smaku.


Wykonanie:


Do garnka z wrzuciłam schab i zalałam wodą. Gotowałam przez około 30 minut. Po tym czasie dodałam kaszę peczak, startą na tarce jarzynowej marchewkę, sól i pieprz, oraz pokrojoną natkę pietruszki. Gotowałam jeszcze jakieś 20-25 minut.

UWAGA: Kasza pęczak jest dość "zachłanna" i zdarza się jej "wciągnąć" całą wodę z zupy, jeśli zostawicie sobie trochę na potem. Warto więc dolać wody podczas kolejnego podrzewania:)
Smacznego:)

Zupa z pęczakiem
Zupa z pęczakiem

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...