Placki z cukinii z sosem pieczarkowym

Placki z cukinii z sosem pieczarkowym
Placki z cukinii z sosem pieczarkowym
Całe lato zajadaliśmy się tym przysmakiem, który pierwszy raz zaserwował nam Tomek (dzięki za inspirację:). Uwielbiam cukinię, ale jakimś dziwnym trafem nigdy wcześniej nie miałam okazji spróbować jej w tej wersji. Jeśli do tej pory też nie było Wam to dane koniecznie wypróbujcie przepis. Ostatnie cukinie w tym sezonie czekają i szkoda nie skorzystać. Satysfakcja gwarantowana:)

 

 

Przepis na placki z cukinii z sosem pieczarkowym:


Składniki:

 

  • 1 średnia cukinia,
  • 3 jajka,
  • 4 łyżki mąki,
  • pęczek koperku,
  • 20 dkg pieczarek,
  • 1 cebula,
  • sól i pieprz do smaku,
  • olej rzepakowy do smażenia,
  • 2 łyżki śmietany,
  • 1 łyżka mąki.
 

Wykonanie:


Cukinię obrałam, wydrążyłam gniazda z nasionami i starłam na tarce warzywnej. Jeśli cukinia jest młoda można zetrzeć ją ze skórką.
W misce roztrzepałam jajka z dodatkiem soli i pieprzu. Dodałam mąkę i całość dokładnie wymieszałam. Dorzuciłam cukinię i pokrojony drobno koperek. Placki smażyłam na bardzo rozgrzanym oleju do zarumienienia. Po usmażeniu układałam na ręcznikach papierowych, aby pozbyć się nadmiaru oleju.
Pieczarki i cebulę pokroiłam i podsmażyłam na odrobinie oleju. Dodałam sól, pieprz i odrobinę wody. Chwilę poddusiłam i zagęściłam śmietaną wymieszaną z mąką i około 3 łyżkami wody.
Placki najlepiej smakują na gorąco, polane sosem zaraz po usmażeniu. Im większa grupa konsumentów, tym frajda z ich przygotowania jest większa:):)
Smacznego:)
Placki z cukinii z sosem pieczarkowym
Placki z cukinii z sosem pieczarkowym

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...