Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką

Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką
Ostatni post pojawił się kiedy lato było jeszcze w pełni, a tu nie wiadomo kiedy zawitała jesień. Całe szczęście, że przybyła w pełnym dostojeństwa złocie i swoim blaskiem wita nas co rano. Najpyszniejsze owoce i warzywa napływają z sadów pełnymi skrzynkami i nic tylko opychać się nimi ile popadnie, magazynując przy tym ogromne pokłady witamin.
Dziś bardzo proste i lekkie danie na obiad, po którym można szybciutko wyskoczyć na niedzielny spacer. Miłej niedzieli:)




Przepis na cytrynowego kurczaka z marchewkowo-żurawinową surówką:



Składniki:

 

  • 1 pierś z kurczaka,
  • 2 cytryny,
  • 4 marchewki,
  • 1/4 średniego selera,
  • garść żurawiny,
  • imbir,
  • papryka chili,
  • łyżeczka cukru trzcinowego,
  • 2 torebki brązowego ryżu,
  • sól i pieprz do smaku,
  • odrobina oleju rzepakowego do smażenia.

Wykonanie:


Pierś z kurczaka umyłam i pokroiłam na centymetrowe plastry. Posypałam solą, pieprzem, imbirem, papryką chili i polałam sokiem z połowy cytryny. Owinęłam folią aluminiową i włożyłam na godzinę do lodówki.
Żurawinę zalałam gorącą wodą i zostawiłam na około 5 minut. Starłam marchewkę i seler. Dodałam namoczoną żurawinę, cukier trzcinowy i sok z połowy cytryny. Zostawiłam na chwilę, aby smaki się połączyły.
W międzyczasie nastawiłam ryż - gotuje się około 30 minut, więc weźcie to pod uwagę przy przygotowaniu obiadu. Jeśli zależy Wam na czasie, najlepiej od tego zacząć.
Kurczaka pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na patelnię z rozgrzanym olejem. Podsmażyłam przez około 5 minut i wlałam sok z 1 cytryny. Dusiłam około 3-4 minuty do momentu wyparowania soku.
Smacznego:)

Kurczak z przyprawami
Kurczak z przyprawami
Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką
Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką  
Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką
Cytrynowy kurczak z marchewkowo - żurawinową surówką

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...