Zupa krem z pora

Zupa krem z pora
Zupa krem z pora
Dziś przepis na szybką, delikatną i lekką zupę krem z pora. Idealnie sprawdzi się na niedzielny obiad, zwłaszcza przy takiej pogodzie jak dziś.
Zupa z pora jest lekkostrawna, a jej główny bohater por przepełniony mnóstwem dobroczynnych dla naszego organizmu właściwości. Świetnie sprawdza się przy wszelkiego rodzaju zatruciach, wzmacnia układ nerwowy, pomaga przy anemii, jest również afrodyzjakiem:) Stanowi coraz bardziej popularne warzywo i coraz częściej gości na naszych stołach. Więcej na ten temat możecie poczytać tutaj
Przepis, który dziś podaję wymyślił mój mąż - niezastąpiony również w kuchni:):)

Przepis na zupę krem z pora


Składniki: 

  • 2 - 3 pory (głównie biała część, ale może być trochę zielonej),
  • 4 korzenie pietruszki,
  • 1/4 kostki masła,
  • natka pietruszki,
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron,
  • szczypta chili,
  • 1/2 łyżeczki zmielonego pieprzu kolorowego,
  • 1/2 łyżeczki zmielonego imbiru,
  • 1/2 łyżeczki zmielonego kminu rzymskiego (można pominąć),
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka soli morskiej.

Wykonanie:


Pory drobno posiekałam i udusiłam w garnku z dodatkiem czosnku, masła i soli. Kiedy pory zmiękły dodałam posiekaną natkę pietruszki i pokrojony drobno korzeń. Całość zalałam wodą i gotowałam około 10 minut. Następnie dodałam pozostałe składniki i gotowałam jeszcze około 15 minut. Zupę zblendowałam i podawałam z keksem śmietany.
Smacznego:)

Pocięty por
Pocięty por
Pocięty korzeń pietruszki
Pocięty korzeń pietruszki

Zupa krem z pora
Zupa krem z pora
Zupa krem z pora
Zupa krem z pora
Inny przepis z wykorzystaniem pora to łosoś na parze z porowym puree.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...