Ciasto z rabarbarem

Ciasto z rabarbarem
Ciasto z rabarbarem
Dziś w roli głównej najlepszy przysmak dzieciństwa, jaki można było upolować w domowym ogródku. Zakradasz się po cichu (najlepiej samemu - jeśli jednak masz rodzeństwo jest to praktycznie niemożliwe:) Wyłamujesz kawałek (lub też kilka w zależności od apetytu i siły w rączce:) i biegniesz do kuchni. Po drodze oczyszczasz łodygę z "opakowania" i niczym super zdobywca wsypujesz trochę cukru do kubka. "Maczasz" łodygę w cukrze i krzywisz się zajadając. Pyszne:)
Pozostają wspomnienia i zamiłowanie do prawdziwego kwaskowatego smaku rabarbaru, ale nie w wersji przesłodzonego ciasta, które tłamsi istotę rabarbaru.
Jeśli macie ochotę na powrót do dzieciństwa upieczcie koniecznie. Dzień Dziecka niedługo a wiadomo, że w każdym z nas wiele z tych dzieci pozostało.


Przepis na ciasto z rabarbarem


Składniki:

  • 3 szklanki mąki,
  • 1 kostka margaryny,
  • 2 jajka,
  • 2 żółtka,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 kg rabarbaru,
  • 2 łyżki bułki tartej,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 1 łyżka cukru trzcinowego,
  • 1 małe opakowanie proszku do pieczenia.

Wykonanie:


Do miski (może być też stolica) wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cukrem. Dodałam margarynę i jajka a następnie całość dokładnie posiekałam nożem. Ciasto szybko zagniotłam i podzieliłam na dwie części - jedną mniejszą a drugą większą, i włożyłam na 30 minut do zamrażalnika.
W międzyczasie rabarbar obrałam i pokroiłam w centymetrowe kawałki.
Wyłożyłam papierem do pieczenia dużą blachę i starłam na tarce jarzynowej większą porcję ciasta. Ciasto włożyłam na około 10 minut do nagrzanego do 170°C piekarnika. Przed wyłożeniem rabarbaru podpieczone ciasto równomiernie posypałam bułką tartą, tak wciągnęła ewentualny sok z rabarbaru. Rozłożyłam rabarbar wymieszany z cukrem trzcinowym i cynamonem. Podpiekałam kolejne 10 minut. Następnie starłam pozostałe ciasto i piekłam jeszcze 10 minut. Po ostygnięciu całość posypałam cukrem pudrem.
Smacznego:)
Ciasto z rabarbarem
Ciasto z rabarbarem
Kawałek ciasta z rabarbarem
Kawałek ciasta z rabarbarem
Kawałek ciasta z rabarbarem
Kawałek ciasta z rabarbarem

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...