Kurczak z mleczkiem kokosowym

Kurczak z mleczkiem kokosowym
Kurczak z mleczkiem kokosowym
Zapowiadałam ostatnio przepis z wykorzystaniem mleczka kokosowego. Obiecałam i jest:). Dziś proponuję Wam cudownie aromatycznego kurczaka z kokosem i przyprawami, które sprawiają, że jego kuszący zapach unosi się po całym mieszkaniu. Świetnie sprawdza się na szaro-bure dni przenosząc nas na chwilę w zupełnie inną strefę klimatyczną. Przygotujcie i przekonajcie się sami, ile smaku jesteście w stanie wyczarować dosłownie w kilkanaście minut:)





Przepis na kurczaka z mleczkiem kokosowym:


Składniki:

  • pierś z kurczaka,
  • około 250 ml mleczka kokosowego (użyłam świeżego z wyciśniętego kokosa, ale może być też z puszki)
  • 3 ząbki czosnku,
  • 1 świeża papryczka chili,
  • 0,5 cytryny,
  • 0,5 łyżeczki kuminu,
  • 0,5 łyżeczki mielonej kolendry,
  • 0,5 łyżeczki curry,
  • 0,5 łyżeczki pieprzu kolorowego,
  • 1 szklanka ryżu Basmati,
  • kiełki z lnu (użyłam tych z domowej produkcji),
  • olej rzepakowy do podsmażenia,
  • sól. 

Wykonanie: 

Pierś z kurczaka oczyściłam i pokroiłam w dość sporą kostkę. Na rozgrzaną patelnię wlałam odrobinę oleju, wrzuciłam kurczaka i wszystkie przyprawy. Całość dusiłam około 5 minut cały czas mieszając. Dodałam wyciśnięty czosnek i pokrojoną papryczkę chili. Smażyłam jeszcze chwilę i wlałam mleczko kokosowe. Na końcu delikatnie wlałam sok z cytryny cały czas mieszając, aby sos się nie zważył.
W międzyczasie dokładnie wypłukałam 1 szklankę ryżu, wrzuciłam do garnka i zalałam dwoma szklankami wody. Dodałam odrobinę soli, zamieszałam. Od momentu zagotowania ryżu nie należy już mieszać co znacznie ułatwia samo jego przygotowanie. Gotowałam około 10-15 minut na malutkim ogniu do momentu, aż ryż wciągnął całą wodę.
Kurczaka podałam z ryżem i kiełkami z lnu.
Smacznego:)

    Kurczak z mleczkiem kokosowym
    Kurczak z mleczkiem kokosowym
    Propozycja podania
    Propozycja podania

2 komentarze :

  1. Pierś w sensie jeden filet czy dwa? :) i na ile porcji ok jest przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna podwójna pierś z kurczaka, jak dla nas to porcja dla dwóch osób:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...