Domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów

Domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów
Domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów
Sobota czy też niedziela to dni kiedy mam więcej czasu na gotowanie, a mój mąż na fotografowanie. Zimowa aura nie sprzyja wypadom za miasto, więc można upichcić coś bardziej czasochłonnego. Od dawna kusiło mnie przygotowanie domowego makaronu tagliatelle. Większego nakładu czasu i energii wymaga tylko makaron, pesto można zblendować dosłownie w chwilę. Przygotujcie jeśli macie ochotę na coś włoskiego na talerzu:)




Przepis na domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów

 

Składniki:

  • 1 kg mąki,
  • 5 jajek,
  • słoik suszonych pomidorów w oliwie,
  • garstka orzechów arachidowych (użyłam solonych),
  • 0,5 cytryny,
  • 2 łyżki ziół prowansalskich,
  • odrobina wody,
  • kilka czarnych oliwek
  • sól.

Wykonanie:

Na stolnicę wsypałam przesianą mąkę. Dodałam 5 jajek, zioła prowansalskie, sól i odrobinę wody. Gniotłam do momentu, aż wszystkie składniki się połączyły i ciasto miało dość elastyczną strukturę. Ciasto podzieliłam na trzy części i nadal ugniatałam, aż stało się bardzo twarde. Rozwałkowałam ciasto na cieniutkie placki i posypałam delikatnie mąką. Każdy z placków zwinęłam jak roladę i pokroiłam na paski. Gotowałam w osolonej wodzie około 6 minut.
Suszone pomidory razem z oliwą ze słoika wrzuciłam do blendera. Dodałam orzeszki arachidowe, sok z cytryny i całość dokładnie zblendowałam.
Gorący makaron polałam pesto i posypałam oliwkami. Smakuje świetnie i w 100% wynagradza trud włożony w ugniatanie. Koniecznie przygotujcie a na pewno nie pożałujecie:)
Smacznego:)

Gotowe ciasto na makaron
Gotowe ciasto na makaron
Ciasto na makaron
Ciasto na makaron
Pokrojony makaron
Pokrojony makaron
Domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów
Domowe tagliatelle z pesto z suszonych pomidorów

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...