Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą

Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą
Coraz większą popularnością w naszym domu cieszą się ostatnio ciasteczka owsiane z różnymi dodatkami. Można je wykonać bardzo szybko i zawsze się udają. Podstawowy przepis na ciastka urozmaicam różnymi dodatkami, dzięki czemu ciastka za każdym razem inaczej smakują. Czasami wykorzystuje mąkę pszenną, która innym razem mieszam z żytnią. Wrzućcie swoje ulubione bakalie i sprawdźcie czym Was zaskoczy Wasza wersja tych ciasteczek. Idealnie sprawdzają się wszelkie przysmaki które znajdziecie w szafce: żurawina, słonecznik, orzeszki arachidowe, daktyle, migdały.





Przepis na ciasteczka z rodzynkami i czekoladą


Składniki:

 

  • 0,5 kostki margaryny,
  • 1 jajko,
  • 100 dag cukru trzcinowego,
  • 150 dag mąki pszennej,
  • 100 dag płatków owsianych błyskawicznych,
  • 100 dag rodzynek,
  • 50 gad czekolady gorzkiej,
  • aromat waniliowy,
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:


Margarynę zmiksowałam z jajkiem i cukrem. Dodałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i całość dokładnie zmiksowałam. Dorzuciłam płatki owsiane i dokładnie wymieszałam.
Rodzynki wrzuciłam do kubka, zalałam wrzącą wodą i pozostawiłam na około 5 minut, tak aby napęczniały. Czekoladę pokroiłam w dość grube kawałki.
Namoczone rodzynki i czekoladę wrzuciłam do przygotowanego ciasta i dokładnie wymieszałam. Wstawiłam do lodówki na godzinę.
Z ciasta formowałam kulki wielkości orzecha włoskiego, które delikatnie spłaszczałam i  układałam w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam przez około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 170C.
Smacznego:)


Ciasteczko ze słonecznikiem
Ciasteczko ze słonecznikiem


Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą
Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą

Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą
Ciasteczka z rodzynkami i czekoladą

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...