Zupa cebulowa

Zupa cebulowa
Zupa cebulowa
Dzisiejszą inspiracją dla nas stał się wszechogarniający mróz, który sprowokował nas do przygotowania bomby przeciw infekcjom i przeziębieniu. Co więcej przygotowaliśmy "bombę biologiczną", która może pokonać katar, kaszel i pierwsze objawy grypy. W myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć, "zaszczepiliśmy się" solidną porcją naszego cudownego specyfiku i teraz ani mróz, ani chłód nie są nam już straszne. Nabraliśmy mocy niczym po wypiciu soku z gumi-jagód i teraz spokojnie możemy wyruszyć na popołudniowy spacer. Wiadomo, że nie ma co prowokować bakcyla, ale jak człowiek uzbrojony w solidną porcję witamin to od razu i silniejszy:)

 

 

Przepis na zupę cebulową


Składniki:

  • 1 kg cebuli cukrowej,
  • 3 łyżki masła,
  • 4 łyżki oleju,
  • 2 łyżki margaryny,
  • 1 łyżeczka majeranku,
  • 1 łyżeczka tymianku,
  • 1 łyżka przyprawy do zup (użyłam takiej bez glutaminianu  i benzoesanu),
  • 1 litr wody,
  • 2 kromki razowego chleba,
  • straty żółty ser,
  • oliwa z oliwek
  • sól.

Wykonanie:

Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam masło, margarynę i olej. Na gorące tłuszcze wsypałam pokrojoną cebulę, dodałam troszkę soli i dusiłam przez około 25 minut cały czas mieszając, aby się nie przypaliła. Następnie całość przełożyłam do garnka i zalałam wodą. Dodałam tymianku, majeranku, przyprawy do zup i gotowałam przez około 15 minut. Całość dokładnie zblendowałam.
Na rozgrzanej patelni ułożyłam kromki razowego chleba i pokropiłam oliwą z oliwek (wykorzystałam pikantną z dodatkiem chili). Podsmażyłam z obu stron. Po zdjęciu z patelni grzanki posypałam startym żółtym serem i ułożylam na zupie.
Smacznego:)

Cebula cukrowa
Cebula cukrowa
Grzanki z serem
Grzanki z serem
Zupa cebulowa
Zupa cebulowa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...