Bananowiec na zimno

Bananowiec na zimno
Bananowiec na zimno
Zimy jak dotąd nie widać, więc wprowadziłam troszkę chłodu do kuchni. Uwielbiam wszystko co słodkie, dlatego dziś bananowiec na zimno, pachnący kawą i cynamonem:) Idealnie poprawia humor, nie tylko kiedy go brak. Daje pozytywnego kopa energetycznego do wykonania wszystkich noworocznych postanowień. Świetnie sprawdza się do niedzielnej kawy dla gości, ale nie tylko:) Przepis zwłaszcza dla tych, którzy lubią smacznie i słodko zjeść i nie chcą się przy tym zbytnio napracować:)

Niech ten rok będzie dla Was słodki:) i zarażajcie słodyczą innych:) pesymistów mamy już i tak pod dostatkiem:)

Przepis na bananowca na zimno


Składniki:

  • 300 dag herbatników,
  • 0,5 kostki masła,
  • 2 łyżki kakao,
  • łyżka cynamonu,
  • 2 śmietanki 30%
  • masa krówkowa o smaku kawowym (może być inna wedle upodobań:)
  • 4 dojrzałe banany,
  • sok z połowy cytryny. 

Wykonanie:


Herbatniki dokładnie pokruszyłam i wsypałam do nich kakao i cynamon. Masło rozpuściłam w garnku i po ostudzeniu połączyłam z pokruszonymi herbatnikami. Całość dokładnie wymieszałam i wyłożyłam dno tortownicy, dokładnie dociskając do dna i boków. Włożyłam do lodówki na ok 15 min. (nie martwcie się tym, że masa będzie jeszcze dość sypka - po schłodzeniu w lodówce będzie idealna:) Na ostudzone w lodówce ciasto wyłożyłam masę krówkową.
Śmietankę ubiłam na sztywno mikserem i wyłożyłam na masę krówkową. Obrane banany pokroiłam w plasterki i pokropiłam sokiem z cytryny tak aby nie czerniały, a następnie wyłożyłam je na ubitą śmietanę. Całość posypałam dodatkowo kakao wymieszanym z cynamonem i zostawiłam na noc w lodówce:)
Smacznego:)

Herbatnikowy spód
Herbatnikowy spód

Banany na bitej śmietanie
Banany na bitej śmietanie
Gotowy bananowiec
Gotowy bananowiec
Bananowiec na zimno
Bananowiec na zimno

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...