Sok z aronii

Sok z aronii
Cudowne właściwości aronii sprawiają, że co roku przygotowuję z niej pyszny sok, którym delektujemy się zimą. Przepis dostałam dawno temu od sąsiadki i na stałe zagościł na liście zimowych przysmaków w mojej rodzinie. Aronia jest dość cierpka, ale przygotowanie jej zgodnie z tym przepisem sprawia, że sok jest słodki i ma delikatny posmak wiśni. Im więcej czytam o jej właściwościach, tym bardziej skłaniam się ku uznaniu jej za cudowne panaceum na wszystkie bolączki cywilizacyjne. Jeśli po całym dniu w pracy chcecie się odprężyć, oczyścić organizm z toksyn, wzmocnić naczynia krwionośne i dbacie o to, aby nie starzeć się zbyt szybko, sok z aronii jest specjalnie dla Was. Jeśli pracujecie przy komputerze i chcecie aby Wasze oczy się nie męczyły, to również idealne rozwiązanie. Zamiast zimą sięgać po apteczne specyfiki, przygotujcie już dziś ten pyszny sok, a z pewnością docenicie jego smak i cudowne właściwości.


Przepis na sok z aronii


Składniki:
  • 1 kg aronii,
  • 200 liści z wiśni,
  • 3 litry wody,
  • 3 kg cukru
  • 5 dag kwasku cytrynowego.

Wykonanie:

Do dość dużego garnka wlałam wodę, wrzuciłam opłukaną aronię i dodałam liście z wiśni. Całość gotowałam przez około 30 minut od momentu zagotowania. Następnie odcedziłam sok na gazie i ponownie wlałam do garnka. Dodałam kwasek cytrynowy i cukier. Gotowałam przez 5 minut i zlałam do butelek.
Aronia
Aronia

Aronia
Aronia
Z podanej proporcji wyszło mi jakieś 5 litrów soku.
Smacznego i na zdrowie:)
Sok z aronii
Sok z aronii

1 komentarz :

  1. zrobiłem sok w sokowniku - 3 kg aronii, 1 kg cukru. Wyszło mi 2,5 l soku.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...