Polędwica z kalafiorowym puree

Polędwica z kalafiorowym puree i parowaną cukinią
Polędwica z kalafiorowym puree i parowaną cukinią
Niedziela jest tym dniem w tygodniu, kiedy można wyczarować coś naprawdę pysznego na obiad. Nigdzie się nie śpieszymy i możemy na spokojnie pokombinować w kuchni. W naszym dzisiejszym menu przepis na pyszną polędwicę wołową z kalafiorowym puree i parowaną cukinią. Potrawa jest bardzo prosta w przygotowaniu i zawsze wychodzi. Możecie wykorzystać ten przepis kiedy odwiedzą Was znajomi lub rodzina, a z pewnością mile ich zaskoczycie. Sami byliśmy z mężem zaskoczeni ciekawym połączeniem smaków, które udało nam się stworzyć. Zachęcamy do eksperymentowania w kuchni - dobra zabawa gwarantowana a efekty bardzo często przerastają najśmielsze oczekiwania. Udanej niedzieli:)

Przepis na polędwicę z kalafiorowym puree


Składniki:
  • kawałek polędwicy,
  • 0,5 szklanki soku z ananasa - najlepiej świeżo wyciśniętego,
  • kalafior,
  • średnia cukinia
  • 1 łyżka czubrycy czerwonej,
  • 2 łyżki masła,
  • 1 łyżka miodu,
  • 0,5 cytryny,
  • 0,5 łyżeczki chili,
  • 2 goździki,
  • sól i pieprz do smaku.

Wykonanie:

Kawałek polędwicy wołowej zamarynowałam w soku z ananasa przez około 2 godziny a następnie pokroiłam w plastry. Kalafior ugotowałam i zmiksowałam blenderem na puree, dodając do niego 2 łyżki masła, sól i pieprz. Cukinię pokroiłam w plasterki i ułożyłam w garnku do gotowania na parze, posypując dość dużą ilością czerwonej czubrycy i parowałam, aż stała się miękka. W międzyczasie usmażyłam polędwicę i przygotowałam sos. W garnku rozmieszałam miód, sok z cytryny, chili i goździki. Całość chwilę podgotowałam i gotowym sosem polałam usmażoną polędwicę.
Smacznego:)

Polędwica i wyciśnięty sok z ananasa
Polędwica i wyciśnięty sok z ananasa


Pocięte kawałki polędwicy i cukinii
Pocięte kawałki polędwicy i cukinii 

Ugotowany kalafior
Ugotowany kalafior
Polędwica polana sosem i podana z kalafiorowym puree i parowaną cukinią
Polędwica polana sosem i podana z kalafiorowym puree i parowaną cukinią

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...