Tarta ze szpinakiem i cukinią

Tarta z cukinią
Tarta z cukinią
Proste i smaczne potrawy, które można wykonać szybko po pracy, to coś co sprawia, że gotowanie jest prawdziwą przyjemnością. Wyczarowanie dzisiejszego przepisu jest prostą receptą na coś z niczego, czyli dania, które każdy z Was może dowolnie wykonać. Podstawą jest ciasto kruche, a reszta to, to co mamy w lodówce. Tarta z powodzeniem zastępuje pizzę i nie jest przy okazji tak ciężka i tucząca. Doskonale sprawdza się jako danie obiadowe, ale nie tylko. W kartach coraz większej liczby restauracji pojawiają się tarty, które już od dawna planowałam przygotować.


Dziś po raz kolejny stawiam na zielone dodatki, które idealnie komponują się z kruchym ciastem. Wypróbujcie i napiszcie jak Wam smakowało.

Przepis na tartę ze szpinakiem i cukinią


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 kostki margaryny
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki pesto
  • kilka liści świeżego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 mała cukinia
  • 5 plastrów żółtego sera z papryką chilli
  • kilka liści rukoli do przyozdobienia
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:

Do miski wsypałam mąkę, wrzuciłam margarynę, dwa żółtka i całość posiekałam nożem, a następnie szybko zagniotłam. Przygotowane ciasto rozprowadziłam w blaszce do tarty i posmarowałam pesto. Następnie poukładałam liście szpinaku, na który wycisnęłam czosnek. Całość włożyłam na ok 5 minut do nagrzanego do 160 ° C.
Konsystencja zagniecionego ciasta na tartę
Konsystencja zagniecionego ciasta na tartę



Tarta przed pieczeniem ze szpinakiem
Tarta przed pieczeniem ze szpinakiem

W międzyczasie pokroiłam cukinię na ok. 0,5 cm. plasterki, którymi następnie wyłożyłam całość ciasta. Delikatnie posypałam cukinię pieprzem i solą i ponownie zapiekłam przez ok 10 minut.

Po tym czasie na tartę nałożyłam plastry sera z papryką chilli i całość piekłam jeszcze przez ok. 5 minut, tak by ser ładnie się rozpuścił. 

Tak przyrządzoną tartę podałam z kilkoma liśćmi rukoli. Gotowe ciasto warto zjadać na gorąco, wtedy smakuje najlepiej. 


Upieczona tarta z cukinią, podana z liśćmi rukoli.
Upieczona tarta z cukinią, podana z liśćmi rukoli.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...