Ryż basmati po pakistańsku.

Dzisiaj coś naprawdę ostrego i pikantnego. Potrawa, którą w wersji oryginalnej jadłam przygotowaną przez Pakistańczyka, a dziś sama ją dla Was przygotowałam. To, co najbardziej zachwyciło mnie w tym daniu to różnorodność przypraw, które sprawiają, że danie nie tylko niesamowicie pachnie ale też smakuje oryginalnie.





Garam masala, stanowiąca mieszankę kminu rzymskiego, kolendry, kardamonu i pieprzu czarnego dodatkowo wzbogacona o curry, cynamon, paprykę słodką i pieprz cayenne niesamowicie komponuje się z warzywami i ryżem basmati.


Ryż basmati po pakistańsku.


Składniki:

  • szklanka ryżu basmati, 
  • 2 małe cukinie,
  • 1 czerwona papryka, 
  • 2 średnie cebule,
  • 1 puszka ciecierzycy, 
  • mieszanka przypraw garam masala, 
  • 1 łyżeczka cynamonu, 
  • 1 łyżeczka curry,
  • szczypta soli,
  • pieprz cayenne, 
  • papryka słodka, 
  • jogurt naturalny lub grecki do polania,
  •  olej do smażenia. 


Przygotowanie: 

Ryż dokładnie opłukałam i zalałam zimną wodą w proporcji 1 szklanka ryżu na 2 szklanki wody. Dodałam odrobinę soli i  zostawiłam na ogniu do momentu zagotowania się wody. Następnie dokładnie wymieszałam ryż i zmniejszyłam gaz do minimum. Ryżu nie należy już później mieszać, ale gotować pod przykryciem przez ok. 15-20 min. Łatwo sprawdzić czy jest gotowy zjadając kilka ziarek z góry :).

Na desce pokroiłam cebulę w dość grube piórka, oraz paprykę w podobne paski. Najpierw na rozgrzany olej wrzuciłam cebulę i podsmażyłam ją razem z cynamonem. Następnie dodałam paprykę i curry i całość dusiłam do momentu, aż warzywa zmiękły.


Papryka z cebulą
Papryka z cebulą

Papryka z cebulą i cynamonem
Papryka z cebulą i cynamonem


Cukinię pokroiłam w około centymetrowe krążki i dorzuciłam do smażących się warzyw. Dolałam ok 0,5 szklanki wody i wsypałam dość dużą ilość garam masali i  resztę przypraw (sól, papryka słodka, pieprz cayenne) i dalej dusiłam ok 5 min.


Cukinia pokrojona w krążki
Cukinia pokrojona w krążki

Mniej więcej tyle dosypałam garam masali.
Mniej więcej tyle dosypałam garam masali.

Następnie dodałam opłukaną ciecierzycę i dusiłam kolejne 5 minut, całość mieszając do momentu aż cukinia zmiękła.

Całość wymieszałam z ugotowanym ryżem i podałam polewając danie jogurtem naturalnym, który sprawia, że potrawa nie jest aż tak pikantna (podpatrzyłam to od wspomnianego wyżej Pakistańczyka).


Gotowy ryż basmati na ostro z jogurtem.
Gotowy ryż basmati na ostro z jogurtem.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...