Jajko w gniazdku na śniadanie


Jajka w gniazdku
Jajka w gniazdku
 Niedzielne poranki należą do naszych ulubionych, z racji tego, że nie trzeba nigdzie się śpieszyć i na spokojnie można przygotować pyszne śniadanie. Dzisiaj nasza propozycja na jajka w trochę innej wersji, które zachwycają wszystkich, którym je przygotowuję. Dodatek świeżych warzyw sprawia, że potrawa jest nie tylko smaczna, ale również zdrowa. Przepis na jajko w gniazdku dostałam od kuzynki, która odkryła go jeszcze za czasów studenckich w Poznaniu. Wersję podstawową wzbogacam warzywami sezonowymi dzięki czemu za każdym razem gniazdko może smakować inaczej. Gorąco polecam:)



Przepis na jajko w gniazdku na śniadanie


Składniki:
  • 2 jajka,
  • 2 kromki chleba,
  • 2 świeże ogórki,
  • kilka rzodkiewek,
  • kilka liści rukoli,
  • szczypiorek,
  • sól,
  • pieprz.

Wykonanie:

Z kromek chleba wydrążyłam cały środek, tak aby pozostały tylko same skórki, które stanowią gniazdko, w których umieszczam jajko. Na rozgrzaną patelnię włożyłam dwie wydrążone kromki i do każdej z nich wbiłam po jednym jajku, posypując od razu każde z nich sola i pieprzem. Jajka smażyłam do momentu ścięcia białek i przewróciłam na drugą stronę. Kiedy jajka były już gotowe zdjęłam je z patelni, i wrzuciłam wydrążone wcześniej środki z kromek, które stanowią świetne grzanki do gniazdka. Na talerzu ułożyłam gniazdka, przygotowane grzanki i całość posypałam pokrojonymi warzywami.

Śniadanie jest naprawdę przepyszne, więc koniecznie musicie spróbować.

Jajko w gniazdku z bliska
Jajka w gniazdku z bliska

Warzywa do jajka w gniazdku

Gotowe jajka w gniazdku
Gotowe jajka w gniazdku

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...